Jobba hos oss

Är du intresserad av att arbeta på TSL? Här visas våra lediga tjänster. 

Produktägare CRM till Trygghetsfonden TSL

Chef för utbildningsfunktionen 

Vad gör Trygghetsfonden TSL?

Trygghetsfonden TSL:s uppgift är att underlätta för anställda, företag och fack om företag tvingas säga upp personal på grund av arbetsbrist.

Omställningsstödet är till för arbetstagare som sagts upp på grund av arbetsbrist. Hjälpen kan innehålla jobbcoaching, kortare yrkesinriktade utbildningar och valideringsinsatser. Stödet innehåller två delar; omställningsstöd och avgångsbidrag (AGB).

Den andra delen är avgångsbidraget (AGB), som är ett engångsbelopp som ges direkt till den som blivit uppsagd. Administration och utbetalning av AGB sköts av AFA Försäkring. Läs mer om villkoren och ansök på AFA Försäkrings hemsida. 

Läs mer om oss och omställningsstödet.

Senast ändrad: 2018-08-16